[/vc_row]

جرثقیل نیم دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه ای
ویژگی های جرثقیل نیم دروازه ای
  • تیپ تولید Routin
  • کاربرد در صنایع سبک و سنگین
  • دارای قابلیت نصب وینچ (بالابر) زنجیری و سیم بکسلی
  • دارای قابلیت نصب بالابرهای سیم بکسلی تک پل و دو پل
  • ظرفیت بارگیری :تک پل : از 1 تن تا 10 تن ، دو پل : از 3/2 تن تا 60 تن
  • گروه های کاری مختلف سازه ای : A3 to A8خیز (def) : A3 to A5 : def (1/600 ~ 1/800) & A6 to A8 : def(1/1000~1/1200)
  • سرعت های حرکتی مختلف
  • دارای شش حرکت برقی
  • قابل نصب در محوطه های باز و داخل سالن ها
  • سفارشی Optional
  • کلید فرمان بدون سیم (Remote Control)
  • پوشش رنگ آلکیدی، اپوکسی پلی آمین، اپوکسی پلی آمید، پلی اورتان
دانلود کاتالوگ و اطلاعات فنی

یکی از سازه های پرکابرد به منظور جابجایی و انتقال اجسام و بار های سنگین جرثقیل نیم دروازه ای می باشد. این جرثقیل همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی از ساختارجرثقیل دروازه ای و سقفی می باشد در واقع میتوان گفت جرثقیل نیم دروازه همان جرثقیل دروازه ای می باشد با این تفاوت که در نوع نیم دروازه ای تنها یک ستون استفاده های زیادی داشت. جرثقیل نیم دروازه ای همانند نوع جرثقیل دروازه ای در دو نوع تک پل و دو پل ساخته می شود که به همان میزان کارایی دارد اما میتوان گفت از نظر اقتصادی بصرفه تر می باشد.

جرثقیل نیم دروازه ای در انواع مختلفی تولید می شود که هرکدام از آنها دارای ویژگی های مخصوص بخود هستند. حرکت در این جرثقیل در شش جهت چپ و راست ، بالا و پایین و عقب و جلو انجام می شود. جرثقیل نیم دروازه ای توسط راهبر طولی که متصل به پایه های پل می باشند در طول فضای مورد نظر حرکت می کند و بوسیله ی ترولی آویز به بالابر حرکت عرضی دارد. جرثقیل نیم دروازه ای از یک سمت بر روی زمین بوسیله ی پایه قرار می گیرد و قسمت بالایی آن بروی دیوار یا ستون و تیر حمال قرار می گیرد. قابلیت مهمی که میتوان برای استفاده از این جرثقیل عنوان کرد این است که برای فضاهایی که از اسکلت ضعیفی برخوردارند نیز میتوان استفاده نمود.

انواع جرثقیل نیم دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه ای در دو نوع تولید می شود جرثقیل نیم دروازه ای تک پل و جرثقیل نیم دروازه ای دو پل که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند.
-جرثقیل نیم دروازه ای تک پل: این نوع جرثقیل با یک پل تولید می شود که این پل بر روی دو عدد پایه ی متحرک قرار می گیرد. ظرفیت این جرثقیل بین 1 تا 20 تن می باشد و میتوان گفت در صنایع سبک بسیار پر کاربرد و مناسب می باشد. دهانه ی این جرثقیل به میزان 30متر می باشد که امکان نصب کنسول بر روی آن وجود دارد. یک سمت این جرثقیل شامل ریل طولی می باشد که بر روی دیوار و تیرحمال متصل به ستون قرار می گیرد و سمت دیگر آن بر روی فونداسیون در کف زمین قرار می گیرد. اجزای تشکیل دهنده ی جرثقیل دروازه ای تک پل عبارتند از:
1-بالابر برقی ، زنجیری یا بکسلی به منظور بالابردن بار و اجسام
2-ترولی به منظور حرکت در چپ و راست بالابر بصورت عرضی
3-پل جرثقیل نیم دروازه ای
4-تعداد 1 پایه
5-تابلوهای برق و المان های مربوطه و کابل های برق رسان
6-راهبر و چرخ و موتور همچنین گیربکس برای حرکت طولی جرثقیل
7-ریموت و سیستم کنترل
-جرثقیل نیم دروازه ای دو پل: این نوع جرثقیل دارای دو پل می باشد که بیشترین کاربردی که دارد در صنایع سنگین می باشد چرا که ظرفیتی بین 5 تا 100 تن را می تواند جابجا کند. دهانه ی این جرثقیل 35 متر می باشد و امکان نصب کنسول بر روی آن وجود دارد. تمام ویژگی های یک جرثقیل تک پل در نوع دو پل آن نیز وجود دارد و تنها تفاوت در ظرفیت تناژ آن تعداد پل در این سازه می باشد. فضاهایی که دارای عرض زیاد می باشند و به جابجای بار در محدوده ی خاصی نیاز دارند از جرثقیل نیم دروازه ای دوپل در زیر جرثقیل های بزرگ و اصلی استفاده می کنند. مجموع قطعاتی که جرثقیل نیم دروازه ای دو پل را می سازند همانند نوع تک پل این جرثقیل می باشند. جرثقیل نیم دروازه ای دو پل کاربرد عمده ای در صنایع ریخته گری ، فولاد، تولید ماشین آلات و سازه های بزرگ دارد چرا که ظرفیت حمل بار بالایی دارد. این جرثقیل توسط تابلو برق فرمان و المان های تعبیه شده در آن از طریق ریموت کنترل هدایت می شود.

خصوصیات جرثقیل نیم دروازه ای

جرثقیل نیم دروازه ای دارای خصوصیات منحصر بفردی می باشد بنابراین با استفاده ی درست و مناسب از آن درمحیط کاری میتوان بصورت فزاینده ای در تسریع فعالیت مورد نظرتاثیر گذاشت. از جمله ویژگی های این جرثقیل نیم دروازه ای میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
-عمده کاربرد جرثقیل نیم دروازه ای در سوله ها و کارگاه های بزرگ می باشد.
-نصب و سرویس و نگهداری ارزان نسبت به سایر جرثقیل سقفی
-کاربرد این جرثقیل از لحاظ اقتصادی بسیار بصرفه و بهینه می باشد.
-نحوه ی استفاده و کار با این جرثقیل بسیار راحت و آسان می باشد.
-این جرثقیل بسیار با دوام و مقاوم و دارای توانایی بالایی در جابجایی اجسام سنگین و بارهای وزین می باشد.
-قابل جابجایی به منظور استفاده در مکان های مختلف بطوری که هیچ آسیبی به آن نمی رسد.
– عدم اشغال فضای کار باعث می شود تا زمان و هزینه ها بسیار کاهش پیدا کند.

سرویس و نگهداری جرثقیل نیم دروازه ای

به منظور دوام بخشیدن و طول عمر جرثقیل نیم دروازه ای همچنین بهبود عملکرد همیشگی این جرثقیل، رعایت برخی از اصول می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. از جمله نکاتی که باید رعایت کرد عبارتند از:
-بررسی قطعات الکتریکی و مکانیکی جرثقیل از جهت سلامت و اطمینان از کارکرد آنها
-تمیزکاری و روغن کاری منظم قطعات برای کارکرد روان و راحت
-بررسی میزان حساسیت ترمزهای جرثقیل و سوئیچ آن
-بررسی و جایگزینی مدارالکتریکی و کابل های جدید با قدیمی
-بررسی سیم بکسل از جهت ساییدگی و پارگی و شکستگی، در صورت وجود این عیوب لازم است طبق استاندارد برای تعویض آن اقدام نمود
-بررسی عملکرد موتوردر حین استفاده به جهت وجود صدای غیر عادی و دود ناشی از وجود عیب

قیمت جرثقیل نیم دروازه ای

شرکت تلفر یکی از بزرگترین و بهترین تولید کنندگان سازه های سنگین از جمله جرثقیل موفق شده تا انواع مختلفی از جرثقیل ها را تولید و به بازار عرضه نماید. با توجه به متغیر بودن بازار ارز برای این جرثقیل ها و دیگر سازه ها نمی توان قیمت شاخصی تعیین نمود اما با این حال این شرکت تمامی تولیدات خود را با بهترین کیفیت و کارایی، با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان و فعالان این بخش صنعتی قرار می دهد. برای استعلام از قیمت بروز جرثقیل نیم دروازه ای به سایت این شرکت مراجعه و با تماس با ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

انواع جرثقیل
جرثقیل نیم دروازه ای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *